Xperience Hospitality | Grand Hotel Huis ter Duin

Interview: Thomas van der Steenstraten

Het voorbereiden op uw verwachtingen als gast van Huis ter Duin, het inspelen op gebeurtenissen en meedenken over uw verblijf. Het zijn de zaken die het verschil maken tussen een gemiddeld hotel waar de faciliteiten goed zijn en een uitstekend hotel met een gedenkwaardige service. Thomas van der Steenstraten, de Front Office Manager bij Huis ter Duin, heeft een missie: hospitality naar een nieuw level tillen. “Een warm bad creëren voor onze gasten.”

Voor zijn komst naar Huis ter Duin deed Thomas al ruime ervaring op bij goede hotels, ondermeer als assistent hotel manager. ‘Ik wilde erg graag de overstap maken naar een vijf sterren hotel vanwege de uitdaging. In een hotel als Huis ter Duin mag men een topservice verwachten’.

Thomas: “Mijn uitdaging is om de verwachting van gasten te overtreffen. Je kunt onderscheid maken in leisure en business gasten, maar beiden verwachten uiteraard een goede service. Of dat nu gaat om het in orde maken van een valentijnboeket die de gast vergeten was te regelen of een glas wijn dat tijdens een businessborrel over een pak gaat. We lossen het goed en zo snel mogelijk op.” Het meedenken met de gasten begint volgens Thomas al wanneer de boeking wordt gemaakt. “Japanse gasten willen graag twee aparte bedden in de kamer, dat is bekend en daarom prettig dat dit gelijk goed is”. 

Maar dat is volgens Thomas nog niet genoeg. “Mijn doel is om voor Huis ter Duin een originele twist te geven aan het conciërgevak, de front office moet een guest service afdeling worden. Onze medewerkers zijn de ambassadeurs van Huis ter Duin en leveren unieke aandacht aan de individuele gasten. Dat begint al bij de deur, waar we onze vaste gasten herkennen en begeleiden. Ook door vooraf in te spelen op de wensen van onze vaste gasten en te weten welke voorkeuren zij hebben, of dit nu gaat om een specifiek hoofdkussen of de vaste gewoonte om bij één van onze restaurants te dineren. We willen in contact blijven met onze gasten, onder meer door social media, en attenter inspelen op deze kennis om zo een extra prettig verblijf te garanderen.”

Agenda Huis ter Duin

 

Juli

Gehele maand
- Latour All-Inn

14 t/m 20 juli
- Passion for Cherries (Breakers)

16 juli
- Breakers Latin Lounge

19 juli
- Amusediner:
aanvang 19.00 uur, 7 gangen incl. aperitief, wijn, water, mokka servies en parkeren
€ 149,50 per couvert

23 juli
- BBQ (La Terrasse)

30 juli
- Breakers Latin Lounge

 

Augustus

Gehele maand
- Latour All-Inn

6 augustus
- BBQ (La Terrasse)

13 augustus
- Breakers Latin Lounge

20 augustus
- BBQ (La Terrasse)

25 t/m 31 augustus
- Oesterweek (Breakers)

27 augustus
- Breakers Latin Lounge

 

September

Gehele maand
- Latour All-Inn